Koju hranu ćete voljeti, a koju trebate izbjegavati

Ana Pejic

1

Zdrava hrana koja ima dobar okus jedan je od luksuza modernog življenja – sve je puno konzervansa i drugih sastojaka koji nisu preporučljivi u trudnoći.

No, tu je i mnogo brzih i zdravih namirnica koje je lako spremiti, pogotovo ako je riječ o međuobroku ili snacku.
Ovo je 10 ukusnih fast food obroka koje trebate probati, i pet koje bi trebali izbjegavati.
Zdrava ”brza hrana”
Voće
Uzmite bananu, jabuku, krušku, naranču ili drugo najdraže voće. Možete uzeti i kupove sa četiri vrste voća koji zadovoljavaju dnevni unos potrebnog voća. Bolje je da uzmete one koje su u vlastitom soku nego u šećernom sirupu.
Grožđice
Sadrže vlakna, željezo i kalij, a u isto vrijeme zadovoljavaju sladokusce.
Jogurt
Jedna čašica jogurta može zadovoljiti 25% potreba za dnevni unos kalcija, kao i nešto vitamina, proteina, i minerala. Dobro je uzimati i jogurte sa zdravim bakterijama, odnosno probioticima koji će štititi probavni trakt.
Napravite svoj mix
Stavite šalicu žitarica (cjelovitog zrna) s puno omiljenog sušenog voća i orašastih plodova (probajte mix: sušene višnje, bademe, brusnice, orahe). Neka vam bude pri ruci ovaj hrskavi zalogaj.
Salata
Puno je mjesta gdje imate više vrsta salata i možete napraviti svoju verziju. Stavite špinat, mrkvu, rajčicu, celer, tikvice. Dodajte orahe, slanutak, grah i grožđice.
Mrkva
Mrkva je puna vitaminom A i vlaknima. Umočite ju u humus ili jogurt, jedite kao dodatak prehrani ili preljev za salatu
”String” sir
Ako još niste znali za ovaj sir svakako ga probajte. Sigurno će biti i omiljeni snack vašeg mališana. Štapići mozzarelle su bogati kalcijem, 1 štapić sadrži jednako kalcija kao 8 čaša mlijeka.
Sok od naranče s vitaminom D
Samo pola šalice sadrži pola dnevne potrebe za vitaminom C i oko 15% potrebnog kalcija.
Žitarice (cjelovita zrna) ili zobene pahuljice
Imajte ih uvijek u blizini. Ovakav doručak sadrži vitamine, minerale, ali i folnu kiselinu.
Sir s manje masnoće
Svježi sir je dobar izvor proteina i kalcija. Potražite domaće i svježe proizvode. Možete dodati voće ili žitarice.

Hrana koju trebate izbjegavati
Pakirani polugotovi rezanci – prepuni su soli i masti pa obratite pozornost na sastojke
Gazirana pića – ako ste unijeli dovoljno kalorija i šećera izbjegavajte gazirano. Mlijeko s manje masnoće, voda i sok biti će bolji izbor.
Smrznuta gotova jela – postoji dobar izbor no ponovno morate paziti na količinu soli i masnoće. Umjesto toga spremite krumpir kojeg zalijete sirom i uz to si pripremite brokulu kako bi imali brzi zdravi obrok.
Ledena salata – kada je riječ o salati odaberite svježe zelje koje je puno vlakana, C vitamina, folne kiseline, kalcija, kalija. Zaleđene salate imaju samo neke od ovih vrijednosti.

Leave a Reply

Name*
Email*
Url
Your message*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>