Pretilost u dječjoj dobi: alarm koji upozorava na opasnost!

Categories:Dijete Prehrana
admin

Pretilost je bolest suvremenog doba. Dok su djeca samo nekoliko generacija unatrag imala problema s pothranjenošću, danas se procjenjuje da 12 posto osnovnoškolaca ima višak kilograma, pet posto ih je pretilo, a 2,3 posto male djece ima povećanu tjelesnu težinu. U pojedinim gradovima situacija je još dramatičnija.

Primjerice, prema najnovijem istraživanju iz upravo objavljene brošure „Jedi kao ja“, u Rijeci čak 40 posto dječaka i 26 posto djevojčica ima prekomjernu tjelesnu težinu, odnosno svaki 7 dječak i svaka 11 djevojčica bori se s viškom kilograma.

Za razliku od odraslih, kod djece se pretilost ne računa omjerom visine i težine, već pomoću krivulja indeksa tjelesne mase, ovisno o djetetovoj dobi i spolu. Izračuni se mogu napraviti i putem unaprijed pripremljenih kalkulatora i tablica dostupnih na internetu, no sumnjate li da vam je dijete pretilo, valjalo bi se posavjetovati s pedijatrom. Svakako se preporuča zdrava prehrana i mnogo kretanja, no ne i dijete bez konzultacije s liječnicima.

Na pretilost utječe mnoštvo čimbenika: genetika, prehrana, optimalna količina tjelesne aktivnosti, psihološki uzroci, pojedine bolesti itd., stoga prije konkretnih koraka treba utvrditi točne uzroke i opće zdravstveno stanje djeteta.

„Prehrambene navike usvojene u djetinjstvu uglavnom se zadržavaju tijekom života. Najbolji način da dijete usvoji pravilne prehrambene navike jest da svaki dan gleda roditelje koji i sami izabiru raznovrsnu, nutritivno vrijednu hranu i pravilno se hrane. Zajednički obroci u krugu obitelji prigoda su roditeljima da vlastitim primjerom potiču dijete na odabir pravilne prehrane. Roditelji bi trebali biti svjesni da djeca vrlo često ne slušaju što im govore, ali ih uvijek gledaju. Umjesto često upotrebljavane fraze: ‘Jedi što ti kažem!’ trebali bi koristiti obrazac ponašanja: ‘Jedi kao ja’,” jedan je od uvijek dobrih savjeta kojeg, primjerice, ističu autori istoimene brošure.

Martina Milotić

Leave a Reply

Name*
Email*
Url
Your message*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>